Goofy eller regular

Fick en fråga om varför jag kör goofy när jag åker longboard (höger fot fram). Har sedan 2007 åkt snowboard och redan då körde jag goofy och inte regular (vänster fot fram). Det är vanligare att köra regular då de flesta är starkare i höger ben/fot, men jag är starkare i vänster. Upptäckte detta då jag började med tåspets, alltså förra året. För mig då som är starkare i vänster känns det mer bekvämt att göra goofy, och naturligare.Testade regular i början då killen i skidshopen sa ”alla kör så”. Samma dag kom jag tillbaka och sa att de var tvugna att byta till goofy på plattorna. Så ja, allt för att jag är starkare i vänster ben än högre 🙂

© Bisa
IMG_5492IMG_5490