Åtta år på en och samma skola.
Har skapat väldigt många vänner, men också ovänner. Jag har lärt mig otroligt mycket, både kunskapsmässigt och på en personlig nivå.
Idag var både bra och dålig. Det var bra då jag äntligen gick ut grundskolan och valen jag gör efter det här är frivilliga. Det dåliga med dagen var att lämna alla kompisar, åtminstone de flesta av dem. Min sociala kapacitet har under 2012/2013 blivit så mycket bättre och nya relationer har skapats under den här tiden.
Under januari i år ville jag inget hellre än att avsluta mitt år i nian. Ville vidare. Nu, några månader senare kom ångesten att behöva lämna alla. Kan inte påstå att jag älskar alla i min klass, men som min lärare sa, efter åtta år tillsammans med samma människor, då kommer det finnas ett tomrum när man lämnar dem.
Jag hade gärna velat ha en sista vecka, men det är gött med sommarlov. Tänker njuta som bara jag kan, och i augusti längta till gymnasiet.
