Himlen är överskattad

IMG_1239
Himlen är överskattad är en ideell organisation med fyra styrelsemedlemmar som aktivt jobbar med att hjälpa människor som har drabbats av cancer. De pärlar bl.a. armband och där intäkterna från dem går till en konkret stöttning av cancerdrabbade. Pengarna går alltså inte till forskning, andra bolag eller till organisation själv, utan till konrekt stöttning. Jag läste ett exempel på när organisationen hade hjälp en familj som hade det svårt över julen med julklappar p.g.a den dåliga ekonomin, då fick familjen en spelkonsol med barnvänliga spel från organisationen som blev en julklapp till barnen. Om du köper ett armband för 100 kr eller ger ett bidrag för motsvarande summa kan människor som drabbats av sjukdomen få det bättre på en gång. Läs en artikel här om Lina Bladenäs (grundare av organisationen)Himlen är överskattad:s facebook sida Himlen är överskattad:s webbsida.
IMG_1227 IMG_1256

En vecka kvar

Idag var inte alls bra och det mesta berodde på inställda planer och sämsta vädret någonsin. Jag hoppas att imorgon blir bättre då jag ska äntligen ska träna balett igen. Det var ett bra tag sedan jag hade på mig tåskorna, men jag antar att det kommer gå bra ändå! Mest av allt taggar jag söndag då jag ska ha en chilldag med mina två hjärtan, Amanda och Hanna. Vi ska planera lite inför alla hjärtans dag, men mest av allt bara ha det supermysigt. Vad ska ni göra den 14e? Jag tycker inte det är en så stor dag, oavsett om man har pojkvän eller inte, men det kan alltid vara lite kul att göra något extra. Man kan absolut gå på bio och se någon bra film med en mysig person, gå ut och äta eller ha någon fin middag hemma med ett stort kompisgäng? Vi tänkte nog köra på middag, men vi får se!

Jag och Tuss.
20140208-001544.jpg

Snart helg

Det är snart fredag, helg och lov. Det ska verkligen bli skönt med lov och jag har verkligen inget inplanerat!

Planen idag var att jag och några kompisar skulle ut och fira eftersom alla har skrivit klart sina prov och så, men jag hade verkligen ingen ork. Vi får väl se om det händer något speciellt imorgon istället då jag ska träffa Tussilago som jag saknar ihjäl henne, min andra halva. Hur ser era planer ut? Jag vet en massa som lämnar stan och åker till Frankrike samt Österrike för att åka skidor. Jag hade också en plan på att göra det, men det blev tyvärr en skada som satte stopp för allting.
Bild 2013-12-28 kl. 00.54 #2

Lookdowns

Idag är det Donner-onsdag, så jag stannar faktiskt hemma. Jag ska  om en stund sätta mig och plugga, sedan ska jag till frissan och vid 14 börjar jag jobba. Jag älskar onsdagar så galet mycket, för man får så mycket gjort! Det är verkligen jättebra att våra scheman är uppbyggda utan håltimmar och raster (förutom under lunchen), så vi kan få en hel lektionsfridag.

Lookdowns från sommaren. Jag saknar verkligen shorts, bara ben och Converse. 
Pictures 

Första månaden

Den första månaden av året har gått och den har varit så himla rolig. Jag har umgåtts jättemycket med mina bästa vänner, varit på grymma fester, pluggat sönder och fått bra cred för det, dansat en svårare street och varit på en jättebra födelsedagsbrunch. Januari började väldigt dåligt för mig eftersom jag var ganska ledsen, men desto mer åt slutet som månaden har gått har den bara blivit bättre. Gärna en repeat på den här månaden!

20140202-095933.jpg

Igår

Godmorgon:) Igår var jag och Amanda hos en klasskompis som hade fest, och efter det åkte vi hem till mig. Jag hade en helt ok kväll, men det var lite tråkigt att det inte var så mycket nytt folk där. Idag ser planen ut så att jag bara ska plugga, haha. Ställde in träningen och allt…

Några bilder från igår!

20140202-094150.jpg