Första oktober

Vilken chock att oktober redan är här? Det här året bara springer förbi, helt galet, och väldigt tragiskt. Det är 3 månader kvar till ett nytt år? SICK. Längtar till julen och allt däromkring, men inte till nyår. Jag kommer nog aldrig längta till nyår igen, inte heller tycka om det, men vi får väl se.

The past days har spenderats tillsammans med ofantligt mycket plugg, körkort och högskoleprov. Den föregående helgen spenderade jag mestadels på en buss och tåg, runt 12h på tre dagar. Det var inte trevligt, men det blir så när man for fram och tillbaka till honom och sedan till sommarstället (!!). Och gud vad jag behövde den dagen i sommarhuset. Man kommer dit och bara släpper allting annat, allt blir bara roligt, tom plugget som jag satt med större delen av dagen. Solen strålade och det är helt galet hur mycket längre sommaren känns bara för man kommer till ett annat hus. Nästa helg åker jag dit igen, längtar redan!

Nästkommande dagar ska jag spendera hemma och lite i stan, typ på lördag då jag ska till Haga för att äta kanelbullar och på fredag kanske det blir en middag ute med kompisar, vi får se.

Tb till ett helt år tidigareoktober

En stressig helg

Just nu är jag på ett hotell i Malmö och har precis kommit ’hem’ efter en jättelyckad 30 års fest. Imorgon bär det hemåt igen men innan det ska jag hinna med att kolla runt lite i stan och kanske åka förbi Lund, vi får se. Det är faktiskt första gången jag är i Malmö och nästan första gången i Skåne om man bortser från mina två besök i Båstad. Malmö känns som en mysig stad, men har idag bara sett hotellet och lokalen som festen var i. Lite mer turistande imorgon istället :))

Bild från i fredags när alla skulle ta 16 till stan från skolan under superfina vädret!!

IMG_4861.JPG

Första september

Äntligen har en lång måndag passerat, och inte vilken som helst utan den första månaden i den första höstmånaden – september. Nu är sommaren verkligen slut, märkte det igår då sommarstugan tömdes på saker och det var den sista augusti. Jag hoppas hoppas hoppas att det kommer bli en bra höst, med inte allt för mycket plugg. Dock säger alla att tvåan är värst (!!!?), men vi får se hur det går.

Throwback DSC_0004 DSC_0034