3 is a magic number

Nu är jag äntligen på väg träningen. Det var så nice att träffa alla i skolan igen, så det finns inget att klaga på. Dock har jag huvudvärk, jag hann inte äta och jag förväntas prestera 100% på träningarna ikväll. Vi får väl se hur det går…

Trion är äntligen återförenad

20140113-153152.jpg

No stress

Imorgon är det äntligen måndag och jag taggar sönder. Jag ska gå till skolan (gå ut överhuvudtaget) och träna lite på kvällen. Eftersom jag har varit sjuk hela veckan och varit inlåst hemma, är måndag det bästa som har hänt mig på länge. Är det många som har ångest? Jag har verkligen inte det och den känslan är underbar. Imorgon börjar äntligen vårterminen för mig vilket är den bästa av de två. Man får verkligen en känsla av att det snart är vår, sommar, värme, festivaler, grillning, auditions osv osv. Love love love. Nu ska jag försöka somna snabbt :*

20140112-230621.jpg

42

En kompis tipsade om den här filmen och jag är verkligen förvånad över hur bra den var och hur bra filmsmak min kompis har. Filmen, som är baserad på en verklig händelse, handlar om Jackie Robinson som blev USA’s första färgade man att spela baseball på en professionell nivå. Det hela utspelar sig på 40-talet i ett segregerat USA där det i många delstater stred mot lagen att färgade fick vistas på samma ställen som vita. Under filmen får man följa hans kamp till att bli USA’s bästa baseballspelare genom tiderna.

20140110-012355.jpg

20140110-012821.jpg