Le pain francais

Läste gp imorse och fick reda på att alla bojkottar le pain francais. Varför? – jo för ägarna håller på med bidragsfusk. Det är verkligen inte okej, för så mycket försvinner för personalen som lever på bidragen som lön. Hänger ofta där men eftersom det är helt ute nu får man hitta något nytt.

Om allt detta stämmer och kedjan läggs ned är det ungefär som om Park Lane får 30 års gräns och Starbucks inte kan servera kaffe på några minuter. Jag tycker verkligen om kejdan, stans bästa nästan, så för mig är det verkligen tråkigt, men rätt ska vara rätt.

20130408-131902.jpg

20130408-132006.jpg

Konfirmation/avslutning

Konfirmation: Jag tycker personligen att man ska ha vit klänning på konfirmationen, men det går lika bra med benvit. Viktigt att tänka är att klänningen inte ska vara utmanande, utan mer vacker och classy. Man ska inte heller ha för höga klackar – inte Christian Louboutins LADY HIGHNESS VEAU VELOURS. Dock tycker jag det är vackert med klackar, men om man ändå vill ha över 13 cm ska man ha kilklackar=mindre utmanande.

Skolavslutningen: Om man fortfarande går i grundskolan spelar det ingen större roll vilken färg klänningen har, om man nu vill ha klänning. Dock när man tar studenten ska den vara vit och inte lång. Tycker att man ska kunna röra sig i den så ett vackert fall är det bästa. Visst, kul och snyggt med klackar, men man kommer få ont i fötterna. Det är även mycket snyggt med sandaletter från Michael Kors, eller enkla vita Converse som får plats i väskan.

Allting nedan kommer från Nelly

Screen Shot 2013-04-07 at 8.33.59 PM

Min konfirmations klänning ↓
DSC_0059

Inspiration eller härmning?

Måste säga att DM Retro (ägare Dennis M) och Style by Tyra (grundägare Tyra Sjöstedt) har identiska inbjudningskort. Är de från samma leverantör eller är Tyra en så stor inspriation för Dennis att han väljer att ha en identisk inbjudan till sin affär? Obs. inbjudan till STB kom ut 2012, DM Retro öppnade sin butik förra veckan. 

20133111710196440_sbig 201331185364600_sbig

Mega Jam

Bästa hip hop koregrafen är Jasmine Meakin som har studion ”Mega Jam Hip Hop”. Hon är galet duktig på att både koreografera och dansa. Studion är belägen i Australien.

Goofy eller regular

Fick en fråga om varför jag kör goofy när jag åker longboard (höger fot fram). Har sedan 2007 åkt snowboard och redan då körde jag goofy och inte regular (vänster fot fram). Det är vanligare att köra regular då de flesta är starkare i höger ben/fot, men jag är starkare i vänster. Upptäckte detta då jag började med tåspets, alltså förra året. För mig då som är starkare i vänster känns det mer bekvämt att göra goofy, och naturligare.Testade regular i början då killen i skidshopen sa ”alla kör så”. Samma dag kom jag tillbaka och sa att de var tvugna att byta till goofy på plattorna. Så ja, allt för att jag är starkare i vänster ben än högre 🙂

© Bisa
IMG_5492IMG_5490

Söndag

HA-HA till er som ska till skolan imorgon och har värsta paniken idag. Själv har man sovmorgon för jag börjar inte först på tisdag 🙂

Sitter i alla fall och pluggar. Mycket som ska vara klart och alla nationella startar väl nästa vecka(?). Det är verkligen sista rushen nu. Är om en månad i Stockholm och månaden efter det är det skolavslutning.

20130407-165304.jpg

Dagens

Jacka – Gant // Tröja – Gant // Jeans – Tiger // Skor – Converse

Kom precis hem från frisören, lika nöjd som vanligt. Går alltid till Diva, även när jag fixar mina naglar. Känner mig nästan snaggad för 5 cm är borta :hypnotized: Tog också en räksallad när jag ändå var i stan, känner att jag faktiskt håller på att bli nyttig – haha, SKOJA. IMG_9885IMG_989120130405-134521.jpg