Jag drömde om honom

Fick den här tanken när jag såg en film.
Du drömde om honom inatt. Det är inte första gången, eller hur? Det har hänt många gånger under året, och du vill att det ska hända igen. Du får en känsla av att ni är tillsammans, att han är där med dig, men det hela är bara en illusion. Ni är på två skilda platser i Sverige, utan kontakt med varandra. Illusionen du får och kommer ihåg är det bästa du vet. Du får en känsla av att han är där med dig för ett kort ögonblick och allting är sig likt igen – för en gång så var ni där tillsammans. Du vill inte vakna på morgonen, du vill att drömmen om honom ska fortsätta för du vet inte när det kommer hända igen. Tänk om det var sista gången? Ja, tänk om. Då hade du kanske kunnat gå vidare, hitta någon bättre och någon mer värdig. Jag lovar, det var inte sista gången. Du kommer drömma om honom igen och igen, till antalet att du inte kommer kunna räkna dem på dina fingrar.

Något hos honom håller sig kvar inom dig. Du hoppas fortfarande på en chans, fortfarande på ett samtal eller bara ett sms. Du vet det aldrig kommer hända. Han har gått vidare, men du håller honom kvar inom dig. Han bromsar dig för att falla för någon. Det är tid att vakna upp nu. Det har gått många år och inget kommer förändras. Det spelar ingen roll om du kollar igenom hans facebook, instagram eller gamla sms varje dag – han gör inte det samma för dig. Vad får du ut av allt det där? Du får ett rus av att drömma om honom. Det är det enda. Gumman, tryck inte på snooze längre utan stäng av den jävla väckarklockan och gå upp.

Godmorgon!

Vaknade för någon stund, riktigt skönt att få sova ut. Idag händer inget speciellt faktiskt, jag ska fixa lite med mitt rum s nästan är klart!! Det går i vitt och blått med mycket vita detaljer så det blev väldigt romantiskt haha, det var inte planen från början men jag trivs med det 🙂

20130813-105852.jpg

@Starbucks

Tjoooo

Sitter just nu på Starbucks med Line. Vi käkade lunch på Le Pain och varit mest på NK. Ska fixa en till grej i stan med mamma, sedan efter det ska jag hem 🙂 Jättekul att träffa Line igen, ett helt år sen sedan sist 🙁

20130812-160258.jpg

20130812-160501.jpg

20130812-160506.jpg

Bra dag :)

Vaknade nyss och ska upp o göra frukost. Ska om några timmar ta bussen in till stan för att möta upp Line som jag inte har träffat på ETT HELT ÅR? Puss vad det är sinnes

Easy come, easy go – Petra Marklund

20130812-094133.jpg

Grillkväll

Var igår och idag i en kompis sommarstuga och hade grillfest. Vi hade det jättemysigt! Vi körde 7-kamp (som jag och Karl dessutom vann), sköt luftgevär, grillade, pratade och badade. Ett toppendygn måste jag säga och det var verkligen jättekul att träffa alla igen 🙂

20130808_201022_IMG_0090
20130808_194359_IMG_007720130808_191935_IMG_0058
20130808_215023_IMG_0115 20130808_195502_IMG_0083
20130808_215917_IMG_0120