13/7-28/7

En sammanfattning av allt som hände från den 13/7-28/7. 

Lördagen den 13/7 kom äntligen Julia, min finaste och bästaste vän! Hon var verkligen efterlängtad. 
20130727-112046.jpg

Vi hängde hela dagarna – mycket på stranden och med kompisar.
20130722-003714.jpg

Jag och Julia såg världens skönaste bil. Haha, vi vände om med cykeln bara för att kunna fotografera den.
20130804-145716.jpg

En vecka senare kom Tuss och vi blev en oslagbar trio.
20130722-003733.jpg

Samma dag som kom Hanna, Nicke, Anders och Sandra!
20130804-145632.jpg20130804-145552.jpg
20130804-145438.jpg

Bestieee. 

20130804-145642.jpg

Hela dagarna hängde vi på stranden och på kvällarna träffade vi nytt folk som skulle komma bli väldigt betydelsefulla.
20130722-003811.jpg20130723-141215.jpg
20130804-145637.jpg

Under sista veckan träffade jag och Hanna goaste killen och vi hade så roligt tillsammans. Det gjorde lite ont i hjärtat när han åkte hem, för ingen av oss vet om vi kommer träffas igen.
20130726-062942.jpg

Vi fikade, käkade glass, spelade in podcast, bläddrade i ELLE och gossipade hela dagarna.
20130804-153948.jpg20130723-184521.jpg

Hur standard, haha20130804-154119.jpg20130723-184510.jpg20130804-154859.jpg20130804-154848.jpg

Julia, jag och Emma.
20130804-153908.jpg

Två veckor hade redan gått och alla skulle dra hemåt. Vi bor inte långt ifrån varandra, men vi är tillräckligt tighta för att sakna varandra nästan hela tiden.
20130727-130136.jpg

Bästa vän.
IMG_0012

Dagen efter drog Hanna och Nicke, men jag har träffat dem flera gånger sedan dess och många mer kommer det bli under året. 20130804-155758.jpg

Jag vill bara säga att jag hade två fantastiska veckor med underbara vänner. Jag cititerar Tuss, och håller med; ”Det här är sådana veckor man kommer ihåg”, men jag tillägger: på både gott och ont.20130804-162253.jpg

 

Gnight

Ikväll tog jag det bara chill framför Big Bang bl.a. Snackade med kompisar hemifrån och shiiiiiit vad jag saknar dem, ska bli så skönt att få komma hem imorgon! Jag har mycket inplanerat under veckan, framförallt att jag ska fixa mitt rum… :*

20130804-010316.jpg

Bästisfästis

Termometern visade idag 28 grader och imorgon kommer den visa 30… Har gått runt med huvudvärk hela dagen inprincip vilket är segt. Har badat några gånger, första gången med Hanna och Nicke som var på besök här idag 🙂 De, mina bästisar, gjorde dagen så mycket bättre!

20130802-203539.jpg

TBT

Jag saknar sommaren 2012 något oerhört mycket. Det var verkligen den bästa sommaren. Jag gjorde så mycket, blev mycket tightarr med mina vänner och jag hade världens underbarast vecka med min finaste kille. Ingenting kommer kunna slå den sommaren eller den veckan.

20130802-002510.jpg

För fina naglar:

Köp ett bra nagellack. Detta hänger oftast ihop med priset på lacket. Billiga nagellack har en kortare ”livslängd” och de håller inte lika länge som dyrare. Jag har både depend och Dior, men jag väljer Dior i alla lägen.

Ställ lacken i kylen då de torkar snabbare när du applicerar det.

Måla inte naglarna i direkt solsken då det tar längre tid att torka efter att du har applicerat det och lacket kommer klumpa sig.

Bit inte på naglarna! Äckligaste och mest ohygeniska är folk som går och biter på naglarna. Gjorde själv det i många år, men jag har verkligen slutat nu. För de som verkligen vill sluta men inte kan låta bli, det finns en salva på apoteket som är helt ofarlig men den smakar verkligen jätteäckligt så du kommer inte vilja bita mer.

Gå till en nagelterapuet för att fina till dina naglar (helst utan förlängning eller shellac). Om man gör det cirka varannan månad håller naglarna sig, de blir starkare och man lär sig sköta dem. Efter att du har fixat naglarna kommer du inte vilja förstöra dem på något sätt.

Fransk shellac som jag gjorde i juni månad20130530-195920

Första augusti

Idag börjar den sista sommar månaden och om 22 dagar börjar jag skolan.

Om jag ska vara helt ärlig så är det lite skönt att sommarlovet snart är slut. Jag längtar till stan, hem och till alla kompisar som jag inte har träffat på flera veckor. Dock vill jag fortfarande ha sol, hav och allt sådant, men jag är lite trött på att ha lov.

I alla fall, ha en jättebra dag så hörs vi senare 🙂

Pics from Weheartit

20130801-110941.jpg