Idag har det varit 27 grader här, men nästan ingen sol. Himla skumt väder… Dock har det blivit ett antal bad i havet, glassar och isvatten. Nu för kvällen så vankas det fest hos en tjej i min parallellklass. Jag är så taggad och det ska verkligen bli kul att träffa alla från skolan igen!
Sjöstedt #76
Säljs på NK Service för cirka 600 kronor.
Designer, Ida Sjöstedt: It is hard to get enough of Ida Sjöstedt. Her collections are a romantic dream of tulle, lace, glitter and feathers that you really always want to wear. So it was not a day too soon when NK Nordiska Designers started selling her clothes last autumn. From Stockholm, Sjöstedt has made her mark all over the world – Copenhagen, Paris, New York, Tokyo and Hong Kong. Go Ida! 

En lunch
Jag och tjejerna hade som plan att gå och käka på Soho vid kompassen. Till vår stora förvåning har de lagt igen (när??!) och Harrys har flyttat in istället. Det var verkligen ett skyfall så vi orkade inte leta upp något annat ställe, men Harrys var verkligen över förväntat. Har ätit där ett flertal gången men alltid beställt in entrecote osv, ganska mycket samma samma. Den här gången tog jag deras skaldjurs gryta som var så himla himla god! Jag kommer definitivt gå dit igen.
Lite naket
Dagen till ära har tillbringats hemma i sängen eftersom det är sämst väder. Fattar inte grejen? Idag är det första juli och det är regn? Vart är sommar och sol? Jag har dock läst att det ska bli 25 grader på lördag vilket är helt underbart. Vi får väl se vad som hittas på den dagen, förmodligen lite festiviteter. Imorgon blir det en lunch med tjejerna och åker nog till sommarstugan efter det. Nedan är en favorit outfit med tröja från Odd Molly och byxor från Ralph Lauren. Jag älskar urringningen på tröjan, känns väldigt somrig eftersom den är såpass rundad och stor.
Varje helg har sitt slut
Cheering for Swedish Fashion
Världens bästa ställe
En midsommarnattsdröm
Gårdagen spenderade jag med min familj vid havet där jag dansade kring midsommarstången och åt jordgubbstårta. För en gångs skull var det superfint väder? Helt galet. Det har nog aldrig varit en midsommar jag minns med sol och värme. Runt 22 tiden åkte jag till en kompis och var där hela kvällen. Haha, det var galet kul!
Jag hade en mycket trevlig midsommar och jag hoppas att alla andra också hade det. Var det någon som hade blommor under kudden? Jag hade faktiskt inte det vilket var tråkigt haha, dock hade jag bra drömmar ändå:pppp
Sommar’14
Nu har jag äntligen fått sommarlov! Alltså känslan av att kunna vara hemma och inte göra någonting är fantastisk. Det är verkligen ovant att inte plugga dygnet runt, men herre vad skönt. Jag invigde lovet med att åka till Stockholm+att bli riktigt sjuk, musslor på Eggers och igår en fika på Le Petit.
Så vad händer under sommaren? Till största delen kommer jag spendera den vid mitt sommarställe med my best friends.
En annan plan är att åka till andras sommarställen, mestadels till Amandas tillsammans med Hanna. Det är helt sjukt att jag inte kommer träffa dem varje dag. Hur har jag klarat mig utan dem hela mitt liv haha?
Sedan vill jag verkligen segla till Marstrand. Det är verkligen jättefint där, jag älskar det stället!
Sedan har jag och en kompis planerat att vi ska surfa (??). Det är inga stora vågor, men hon har berättat att det fungerar om det blåser tillräckligt. Det låter sjukt roligt (även om man kanske måste använda en paddel) och eftersom jag kan åka både bräda och snowboard borde det inte vara några problem? Haha, det lär bli en upplevelse!
Sedan hade jag och några killkompisar en plan på att åka upp till Stockholm någon dag. Det hela verkar dock väldigt osäkert, men det hade verkligen varit roligt! Sedan ska jag säkerligen till Båstad under Swedish Open. Jag var där förra året och vill gärna dit igen.
För att sammanfatta sommaren innan den ens har börjat, så låter den verkligen bra! Jag tycker det är tråkigt att vara på ett och samma ställe hela sommaren, så därför passar det mig perfekt att åka runt lite och träffa massa kompisar. 









