September accessoarer

En tunn, lätt och pastellfärgad mössa passar perfekt nu i september för att bara ha uppe stilen och inte för att hålla värmen.FWSS

FWSS by bisas-blogg featuring a black hat

Favoriterna från by Marlene Birger. I höst blir de mina!glove


By Malene Birger white glove
1 135 SEK – my-wardrobe.com

 

Vilken tråkig, höstig outfit som helst blir så mycket finare med en sjal från Missoni. Deras kläder har man verkligen anvädning för! Jag använder mina tröjor därifrån heeeela tiden.

missoni

Låtar

Jag blir alltid väldigt motiverad när jag hör den här låten: Suddenly I see – KT Tunsall

Den här låten är perfekt att lyssna på när man sitter på bussen eller vagnen och bara vill ha det lite chill: Your winter (acoustic) – Sister Hazel

Jag blir alltid väldigt rädd när jag hör de här två låtarna. Haha, vill aldrig vara ensam hemma och lyssna på dem….:Misty Mountains – Richard Armitage+The Dwarf Cast

Dance of the knights (Romeo and Juliet) – Prokofiev

Den här låten tycker jag är allmänt skön att lyssna på. Den bästa svenska tonsättningen just nu: Strövtåg i hembygden (text. Gustav Fröding) – Mando Diao

När jag hör den här låten tänker jag på sommaren, 9:an och på allt som kommer hända: Times of our lives – Tyrone Wells

Idag

Började skolan som vanligt, mötte upp Hanna på centralen och sedan tog vi bussen dit. Efter lunch skulle alla samhälls-ettor till slottsskogen för att leka lol. Var väl helt ok, gött att det inte regnade! Efter det drog jag till Brunns, mötte upp Hanna, Philip och Tuss. Vi snackade en stund, sedan åkte jag och Tuss till Linné för att leta efter ett café. Vi hittade ett jättemysigt med världens största bakelser! Planen var att vi skulle gå på bio, men tyvärr orkade ingen av oss, så det blir en hemmakväll istället 🙂 Puss, hoppas ni också haft en superbra dag!
20130830-195514.jpg
20130830-195509.jpg

@ Hard Rock

Tidigare idag mötte jag upp några från min klass och så drog vi till Hard Rock café. Det var väl helt ok, väldigt roligt i alla fall! Imorgon är det skoldag som vanligt, kanske bio med Tussilago, vi får se 🙂

20130829-212738.jpg