Trend: längre kappor

Höstens och vårens trend kommer vara att ha en längre version av kappa/trench (5-15cm under knät). Även klänningar och tunikor blir längre i modellen.

Jason Wu Resort 2014
 JasonWu_018_1366.450x675 JasonWu_001_1366.450x675

Christian Dior Resort 2014 // Lanvin Resort 2014
dior_31.450x675Lanvin_025_1366.450x675

Louis Vuitton Resort 2014
LouisVuitton_010_1366.450x675 LouisVuitton_020_1366.450x675

Vad händer idag?

Godmorgon

Vaknade för ex antal timmar sedan och har bara varit sedan dess. Tog fram tåskorna idag igen och det kändes ännu bättre. Fick inte alls ont idag och jag kör verkligen fullt ut på min högerfot för den behöver bli lite bättre. Jag ska i alla fall åka in till salongen om en stund för att fixa en grej, ta en lunch och ta en spruta 🙁 561479_439455819436300_73192054_n

Idag

Var inne i stan tidigare idag och träffade Amanda, en tjej från min nya klass. Vi hade en hel del att snacka om och det känns som en bra start på de tre nästkommande år 🙂

20130820-220250.jpg

20130820-220324.jpg

Till Elvira

Tjo. Har varit hos Elvira större delen av eftermiddagen. Vi redigerade en video som jag ska publicera senare idag 🙂 Fick förövrigt ett sms från salongen och jag längtar verkligen till imorgon!!

20130820-182102.jpg

20130820-182106.jpg

Sommaren 2013

I juni slutade jag nian och jag lämnade en väldigt go klass bakom mig. Sista veckorna hade jag verkligen panik att lämna några, men det fanns inget annat alternativ. Vi hade efter avslutningen grillfest vilket blev den näst sista gången alla i vårt gäng träffades på riktigt. Några dagar innan avslutningen var jag och kollade på Håkan Hellström – Sveriges bästa låtskrivare.

Jag på avslutningen (läs)OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Grillfest
20130611-222911.jpg

Underbara konserten
20130609-002015.jpg

Juli kom och jag hade till och från väldigt bra vänner som jag hängde med 24/7. Var i Båstad, Halmstad, inget alls inne i stan, stranden och på altanen. Månaden var bra, helt klart, men den går inte att jämföra med förra året. Har skrivit ett långt inlägg här om de två bästa veckorna i juli.

Båstad
20130709-194615.jpg20130710-110134.jpg

Bästaste vännerna
IMG_001220130804-155758.jpg20130804-145642.jpg

Augusti kom och snart börjar skolan. Stack hem ganska tidigt från sommarstället för att fixa i mitt rum (en klar förbättring blev det) och är i stan nästan varje dag för att luncha med kompisar. Jag börjar skolan på torsdag och det känns OK. Fick väl dåliga besked igår, men jag ser ändå fram emot de här tre åren och nästa sommar. IMG_1532

Bild från seglingen
IMG_1370

Jag har under sommaren lärt mig en viktig sak: ingen eller inget varar föralltid. Låter värsta depp, haha, men det är mycket som har förändrats under sommaren och det är jag väldigt glad för. Jag är mer vetande om människorna runt omkring mig och jag vet vart jag står någonstans. Tack till er som gjorde sommaren väldigt bra!
20130726-062946.jpg

Godmorgon

Blev väckt för en timma sedan och har precis käkat frukost. Ska fixa lite grejer här hemma, sedan runt tolv ska jag bege mig in till stan för att träffa Amanda 🙂 Vi har valt samma gymnasium och inriktning så det ska bli gött att prata igenom allt tillsammans. Puss

s

Pointe shoes

Tog idag för första gången på hela lovet fram mina tåspetsskor. Det kändes faktiskt riktigt bra och jag längtar tills träningen kommer igång på riktigt. Googlade runt lite förut på olika videos och hittade den nedan. Väldigt bra tips hon ger!!

DC

Chinos – Filippa K // Tröja – Missoni for Lindex // Kappa – HM Trend // Converse // Keps – Gant // Väska – Mulberry // Klocka – MBMJIMG_0143
IMG_0147 IMG_0151 IMG_0146